Zarówno zwykły rower jak i rower cargo nie stanowią odpowiedzi na całe „zło” miejskiego zgiełku. Jednakże ich wybór to jeden z najbardziej wydajnych sposobów na poprawę warunków życia (jednostki oraz ogółu).
Możliwe/konieczne działania ze strony miasta oparte są o szereg działań. Wymuszonych z góry (UE), bądź z dołu (społeczeństwo). Co można zrobić? Do czego trzeba się odnieść?
Myśli nieuczesane:
- Testowe huby i mikromagazyny na obszarach miejskich (współpraca z firmami logistycznymi)
- Utworzenie odrębnych parkingu dla (e-) rowerów towarowych i wspólnych programów (e-) rowerów towarowych
- Zachęcanie do korzystania z rowerów (e-) cargo przez sektor publiczny i przedsiębiorstwa
- Poprawa infrastruktury rowerowej
- Zapewnienie odpowiedniej szerokości ścieżek rowerowych
- Ograniczanie używania konwencjonalnych samochodów dostawczych do dostaw w obszarach centralnych
- White Paper jako strategia „miast o niemal zerowej emisji” do 2030 r. Strategia wyznaczona przez UE + odrębne inicjatywy w tym kierunku
- Pakiet Mobilności Miejskiej (UMP)
- Strategia niskoemisyjna z 2016 r.
Zdjęcie – www.pantheism.com