System wypożyczania rowerów Frelo we Freiburgu jest rozszerzany o 20 ładowanych pedeleków. E-cargo można wypożyczyć i zwrócić na 15istniejących stacjach Frelo.


„Stacje FreloPlus” można znaleźć w aplikacjach Freiburger Verkehrs AG („VAG mobil”) i Nextbike. Są one oznaczone w przestrzeni miejskiej jako FreloPlus.

„LoadsFrelos to świetne rozszerzenie oferty przyjaznej dla środowiska mobilności we Freiburgu.” – powiedział burmistrz Martin Horn o nowej ofercie. „LoadFrelo uzupełnia nasz system wypożyczania rowerów Frelo, który został uruchomiony w maju 2019 r. Na naszej drodze jako dostawcy usług transportu multimodalnego we Fryburgu, zrobiliśmy tym samym kolejny krok naprzód. W nadchodzących tygodniach nacisk zostanie położony na rozbudowę naszej aplikacji mobilnej VAG w celu uzupełnienia oferty multimodalnej ”- informuje dyrektor generalny VAG Oliver Benz. Rowery transportowe są użytecznym dodatkiem do wcześniejszych ofert transportowych VAG, aby móc zmapować jak najwięcej różnych ofert dla wszystkich możliwych indywidualnych potrzeb w zakresie mobilności ”- dodaje członek zarządu VAG Stephan Bartosch.

Przy zwrocie rowery towarowe również należy zaparkować w wyznaczonych miejscach. Rowery wyposażeone są w skrzynię transportową, której maksymalnie obciążenie to aż 60 kg. Dzięki ławce z pasami bezpieczeństwa nadaje się również do bezpiecznego transportu maksymalnie dwojga dzieci do szóstego roku życia.

Koordynatorka Frelo w VAG, Luisa Stenmans, radzi wszystkim, którzy używają roweru cargo po raz pierwszy, aby wypróbowali go wcześniej: „Rowery cargo mają inne zachowanie podczas jazdy niż„ normalne” rowery.”


W pierwszych tygodniach po otwarciu VAG i Nextbike będą zatem oferować możliwość jazdy próbnej. Bardziej szczegółowe informacje na ten temat zostaną podane dopiero w krótkim terminie z powodu pandemii.
Korzystający z rowerów nie muszą martwić się o samodzielne ładowanie akumulatora – wyjaśnia Onur Semerci, kierownik projektu w firmie Nextbike, operator Frelo: „Wymiany wyczerpanych akumulatorów zajmuje się nasz serwis nextbike”. Dzięki temu nie jest konieczne budowanie rozbudowanej infrastruktury ładowania na stacjach. Następnie centralnie ładujemy akumulatory zieloną energią elektryczną firmy Badenova. „Regionalny dostawca usług energetycznych i środowiskowych Badenova corocznie wspiera projekt wkładem finansowym i tym samym uczestniczy w innym projekcie w dziedzinie elektromobilności.

Materiał i zdjęcie: www.regiotrends.de