Warning: Undefined array key "HTTP_USER_AGENT" in /home/klient.dhosting.pl/antymateria/cargorower.pl-shu7/public_html/wp-content/plugins/trx_addons___/includes/plugin.wp.php on line 44
class="post-template-default single single-post postid-3226 single-format-standard body_tag scheme_default blog_mode_post body_style_boxed is_single sidebar_hide trx_addons_present header_type_plain header_style_header-custom-5 header_position_default menu_style_top no_layout">

W zeszłym tygodniu Rad Power Bike ogłosił historyczną zbiórkę funduszy w wysokości 150 milionów dolarów. Jest to największa inwestycja w historii firmy zajmującej się rowerami elektrycznymi. Runda, prowadzona przez Counterpoint Global Fund Morgan Stanley, pomoże firmie w skalowaniu i zaspokajaniu gwałtownie rosnącego popytu na dwukołowy transport pobudzany przez pandemię.

Ale czym tak naprawdę są Rad Power Bike?

Pod względem liczby wyprodukowanych rowerów, Rad jest liderem w dziedzinie e-bike’ów w USA.

Rad Power Bike to konkurencyjne cenowo, niezawodne rowery elektryczne. Firma z Seattle wygenerowała 100 milionów dolarów przychodu w 2019 roku i osiągnęła niesamowity 297% roczny wzrost w kwietniu ubiegłego roku. To przede wszystkim obawy związane z koronawirusem otworzyły ogromny rynek alternatywnych form transportu. Co więcej, przedstawiciele firmy twierdzą, że w ciągu 14 lat istnienia Rad zawsze działał z zyskiem.

Nowe fundusze zostaną wykorzystane do podwojenia obecnej 325 osobowej załogi, rozbudowy salonów detalicznych i punktów usługowych a także dywersyfikacji łańcucha dostaw.

Dlaczego to ma znaczenie?

Rowery elektryczne (zarówno dwu- i trójkołowe) przewyższają sprzedaż samochodów elektrycznych w stosunku 10 do 1, a ich popularność wzrosła tylko w okresie pandemii. Imponująca podwyżka Rad jest znakiem, że inwestorzy instytucjonalni, którzy obsypali długofalowe przedsiębiorstwa EV i AV miliardami dolarów, ignorując w większości solidne firmy zajmujące się e-rowerami, zaczęli na poważnie podchodzić do rynku rowerowego.

Rzeczywiście, startupy związane z rowerami elektrycznymi były w przeciągu ostatnich 12 miesięcy zasypywane ofertami współpracy oraz niesłabnącym możliwościami finansowania. Berlińska usługa abonamentowa Dance zarobiła w październiku 17,7 miliona dolarów, holenderski gracz Vanmoof we wrześniu zarobił 40 milionów dolarów, belgijski Cowboy w lipcu zarobił 26 milionów dolarów, a Rad zamknął kolejną umowę na 25 milionów dolarów w lutym, by wymienić tylko kilka.

Zupełnie subiektywnie zwracamy przy okazji uwagę na polskie projekty rowerowe. Zarówno w zakresie rowerów elektrycznych, jak i rowerów cargo. Chcesz wiedzieć, jakie to startupy? Napisz do nas na cargorower@gmail.com!

Materiał przygotowany na podstawie Microbility Newsletter.