Na pegazowym wierzga rumaku rynek e-commerce i delivery. Szczególnie w przypadku drobnych przesyłek kurierskich oraz spożywczych obecny trend jest już nieodwracalny. Nie tylko z naszej perspektywy alternatywną formą inwestycji do utartych już scieżek, jest możliwość połączenia ekologicznie ważnych postulatów z realną perspektywą wzrostów.

Choć nasz projekt oparty na stworzeniu roweru cargo nie jest jeszcze dostępny publicznie, już teraz warto być z nami i mieć informacje dostępne z pierwszej ręki. Poniżej lista firm z rynku grocery i delivery, która w naturalny sposób będzie potrzebowała logistycznego wsparcia.

Inwestycje, które właśnie przeszły obok Ciebie bokiem:

  1. Getir zamyka kolejną rundę inwestycyjną. Pozyskując $128 mln zbliża się do wyceny na poziomie $300 mln. Getir to firma technologiczna, która łączy świat technologii mobilnej i logistyki, dostarczając niestandardowe rozwiązania w zakresie dostaw towarów na obszarach miejskich.
  2. Crisp to sklep online z Holandii, który skupia się na świeżych produktach bezpośrednio od wytwórców. Właśnie zebrał $36 mln.
  3. Rohlik.cz zebrał właśnie $227 mln. Dzięki temu rozszerzy ofertę szybkiej dostawy w mieście i rozpocznie ekspansję na rynek niemiecki.
  4. Flink zbiera $52 mln na ekspansję w Niemczech, Francji i Holandii. Flink dostarcza wysokiej jakości produkty spożywcze bezpośrednio do domu.
  5. Dija przejmuje konkurencję w postaci Genie. Ten ruch pozwoli wzmocnić pozycję na rynku artykułów spożywczych. W grudniu zeszłego roku zebrali $28 mln.
  6. Bringly rozpoczyna pozyskiwanie dodatkowego finansowania na rozbudowę floty.
  7. Weee! zapewnia sobie dodatkowe $315 mln na rozwój. Weee! pozyskuje i dostarcza świeże azjatyckie i latynoskie artykuły spożywycze w USA.
  8. Gorillas, spożywczy startup z Berlina wspierany przez Tencent. Wycena Tencent na poziomie $1 mld. ma już ponad $44 mln pozyskanych funduszy na dalszy rozwój.

A wtedy my wjeżdżamy na rowerze cargo.

Zupełnie szczerze i subiektywnie postulujemy, że zamierzamy dołożyć swoją cegiełkę do obecnego kierunku rozwoju handlu. No bo przecież to wszystko trzeba jakoś dostarczyć!

Zdjęcie – www.forbes.com

Motyw – nawiązanie do wiersza Leopolda Staffa „Pean