Przegląd inwestycji z zakresu mobilności, nie tylko rowerowej.
Startups and investors are turning to micromobility subscriptions
Najlepsi klienci to stali klienci, osoby dojeżdżające do pracy lub wycieczki po okolicy. W Stanach Zjednoczonych, Europie, niektórych częściach Kanady i co najmniej ośmiu miastach Bliskiego Wschodu istniejące firmy z branży mobilności uzupełniają swoje modele biznesowe o formę abonamentową.
Autor opracowania – Rebecca Bellan | TechCrunch
Singapore’s SecureMyBike fails due to low demand
Projekt SecureMyBike kosztował około 4,7 miliona S$ (3,5 miliona USD) i trwał cztery lata. Posiadał w pełni zautomatyzowane czujniki, które mogły wykryć, czy użytkownicy przekroczyli dozwolony limit wagi 35 kilogramów. Czujnik ruchu zapobiega również wprowadzaniu żywych obiektów do pojedynczych garaży.
Rok po tym, jak SecureMyBike, pierwszy zautomatyzowany podziemny system parkowania rowerów w Singapurze, został zamknięty po dwóch latach działalności, dyrektor generalny Smartcity Projects, Bruno Navarro, obwinił Urząd Transportu Lądowego (LTA) za rzekomy wybór niewłaściwej lokalizacji obiektu.
Founder – Bruno Navarro Valle | LinkedIn
WeVee announces $7M seed funding round to support global expansion
WeVee, pierwsza w pełni zintegrowana platforma leasingu pojazdów elektrycznych, która została uruchomiona w Wielkiej Brytanii (siedziba Cazoo, Cinch i Carwow), jest teraz wyceniana na 14 milionów dolarów po ostatnim zastrzyku inwestycyjnym, prowadzonym przez dwóch wiodących niemieckich przedsiębiorców. Finansowanie ma wesprzeć ekspansję platformy lifestyle eMobility na Niemcy i Europę w dalszej części roku.
Founder & CEO – Paul Fagan | LinkedIn
NoTraffic Raises $17.5 Million to Scale Traffic Management Platform
NoTraffic – działająca w czasie rzeczywistym platforma do autonomicznego zarządzania ruchem typu „plug-and-play”, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do zmiany sposobu zarządzania sieciami transportowymi w miastach – zebrała 17,5 miliona dolarów w rundzie serii A prowadzonej przez Nielsen Ventures, firmę założoną przez byłego Ubera i Dropbox dyrektor i były Balderton Capital GP, Lars Fjeldsoe-Nielsen i VEKTOR Partners, firma VC skupiająca się na zakłóceniach mobilności.
Co-Founder & CEO – Tal Kreisler | Linkedin
Gogoro signs deal with Foxconn to expand bike battery swap technology
Tajwański producent rowerów elektrycznych i skuterów Gogoro oraz Foxconn, chiński producent iPhone’ów firmy Apple, zawarli porozumienie, aby utworzyć strategiczne partnerstwo w zakresie technologii i produkcji w celu opracowania technologii wymiany baterii.
CEO – Horace Luke | LinkedIn
CMO – Kirk James | LinkedIn
Bulgaria’s Maxcom, Austria’s Pierer to jointly invest in new e-bike plant in Plovdiv
Producent rowerów Maxcom i austriacki producent motocykli Pierer Group podpisali umowę, aby wspólnie zainwestować ponad 60 milionów lew (36,2 miliona/30,7 miliona euro) w budowę fabryki rowerów elektrycznych.
Szczegółowe informacje na stronie Bloomberga
Zipline raises $250M at $2.75B valuation to build out its instant logistics service
Zipline, firma, która zaczęła dostarczać materiały medyczne w całej Afryce, pozyskała 250 milionów dolarów nowego finansowania. Ta ostatnia runda podniosła wycenę firmy do 2,75 miliarda dolarów i będzie napędzać dalszą ekspansję jej sieci logistycznych w Afryce i Stanach Zjednoczonych.
CEO – Keller Rinaudo | LinkedIn
Zdjęcie wyróżniające – www.techinasia.com