Zarówno zwykły rower jak i rower cargo nie stanowią odpowiedzi na całe „zło” miejskiego zgiełku. Jednakże ich wybór to jeden z najbardziej wydajnych sposobów na poprawę warunków życia (jednostki oraz ogółu).

Możliwe/konieczne działania ze strony miasta oparte są o szereg działań. Wymuszonych z góry (UE), bądź z dołu (społeczeństwo). Co można zrobić? Do czego trzeba się odnieść?

Myśli nieuczesane:

  • Testowe huby i mikromagazyny na obszarach miejskich (współpraca z firmami logistycznymi)
  • Utworzenie odrębnych parkingu dla (e-) rowerów towarowych i wspólnych programów (e-) rowerów towarowych
  • Zachęcanie do korzystania z rowerów (e-) cargo przez sektor publiczny i przedsiębiorstwa
  • Poprawa infrastruktury rowerowej
  • Zapewnienie odpowiedniej szerokości ścieżek rowerowych
  • Ograniczanie używania konwencjonalnych samochodów dostawczych do dostaw w obszarach centralnych
  • White Paper jako strategia „miast o niemal zerowej emisji” do 2030 r. Strategia wyznaczona przez UE + odrębne inicjatywy w tym kierunku
  • Pakiet Mobilności Miejskiej (UMP)
  • Strategia niskoemisyjna z 2016 r.

Zdjęcie – www.pantheism.com