Riese & Müller, producent rowerów elektrycznych oraz cargo klasy premium, opublikował pod koniec 2020 r. swój pierwszy raport o odpowiedzialności społecznej (ponad 90 stron). „W ruchu” to naczelna zasada firmy, która w sposób kompleksowy i przejrzysty pokazuje, w jaki sposób myśli o zrównoważonym biznesie i odpowiedzialnym działaniu, na jakim etapie znajduje się firma i nad czym będzie pracować w najbliższych latach. Publikacja raportu jest kolejnym kluczowym elementem na drodze do bycia najbardziej zrównoważoną firmą w branży rowerów elektrycznych do 2025 roku. Oprócz kompleksowego raportu na temat kluczowych w zakresie zerowej ilości odpadów i zerowej emisji określonych w 2020 r., dokument zawiera szczegółowy wgląd w strategię zrównoważonego rozwoju firmy Riese & Müller, przyjazny dla środowiska kampus w Mühltal, kulturę korporacyjną skoncentrowaną na ludziach i zaangażowanie społeczne firmy.
„Dla nas zrównoważony biznes to przede wszystkim odpowiedzialne działanie – jako ludzie i jako firma. Taka postawa zawsze była kluczową częścią naszej kultury, a od 2019 roku również naszego strategicznego pozycjonowania. Jest to proces ciągły i długotrwały, a każdego roku podejmujemy nowe kroki i działania, aby go napędzać. Nasz pierwszy raport o odpowiedzialności społecznej jest dla nas kamieniem milowym na tej drodze. Dokumentuje to, gdzie jesteśmy i dokąd chcemy się dostać, co osiągnęliśmy i co nas jeszcze czeka. Wiemy, że wciąż mamy wiele do zrobienia, ale wiemy też, że razem z naszymi partnerami możemy wiele osiągnąć ”- mówi dr Sandra Wolf, prezes Riese & Müller.
Jak wdrażać koncepcję zero waste i rozwijać firmę?
W 2020 r. punkty działania Zero Waste i Zero Emission były centralnym elementem działań firmy Riese & Müller w zakresie zrównoważonego rozwoju. Wraz z KlimAktiv, firmą konsultingową zajmującą się ochroną klimatu, R&M opracowała kompleksową ocenę klimatu w pierwszym kwartale 2020 r. Pokazała ona mocne strony firmy i potencjalne oszczędności. Była podstawą wszystkich podjętych działań. Jeśli chodzi o zerową emisję, w zeszłym roku firma Riese & Müller będzie współpracować ze swoimi pracownikami i dostawcami, aby stworzyć kluczowe fundamenty i rozpocząć wstępne projekty mające na celu unikanie i redukcję emisji dwutlenku węgla. Będzie to konsekwentnie kontynuowane i rozszerzane w nadchodzących latach. Firma Riese & Müller pracuje już w 100% neutralnie dla klimatu na kampusie w Mühltal oraz w dziale logistyki.
Pomimo wyzwań rynkowych firmie udało się również znacznie ograniczyć emisje, wykorzystując alternatywne trasy transportowe w logistyce importu. Jeśli chodzi o Zero Waste, stworzono około 30 projektów redukcji odpadów, przestawiono się na opakowania z certyfikatem FSC®, zmniejszono ilość materiałów do drukowania i zoptymalizowano zarządzanie odpadami poprzez przegląd, ocenę i weryfikację opakowań 25 największych dostawców firmy. Ostatecznie pozwoli to zaoszczędzić ponad 70 000 m2 opakowań ramowych w bieżącym roku podatkowym.
„Postawiliśmy sobie za zadanie iść naprzód, wywierać wpływ i zadawać pytania. Chcemy pokazać, że biznes można przemyśleć na nowo i że może to przynieść korzyści. Chcemy zabrać ze sobą innych na tę drogę, abyśmy mogli wspólnie zrobić coś dobrego – zwłaszcza w branży rowerów elektrycznych, ale także poza nią ”- mówi dr Sandra Wolf, dyrektor generalny Riese & Müller.
Top de la creme wśród producentów rowerów cargo
Riese & Müller to niemiecki producent wysokiej jakości rowerów elektrycznych, rowerów towarowych i rowerów składanych. Założona w 1993 roku przez Markusa Riese i Heiko Müllera firma zatrudnia obecnie 550 osób w swoim zakładzie w Mühltal koło Darmstadt i posiada wyłączną sieć dealerów na całym świecie. (W Polsce jest to chociażby wyspecjalizowany w rowerach towarowych sklep Towarowe.pl) Dr Sandra Wolf, obok dwóch założycieli, działa jako dyrektor generalny od 2013 roku, odpowiadając za strategiczną orientację firmy. Riese & Müller pomaga kształtować mobilność jutra dzięki swoim innowacyjnym produktom i jako ekspert w zakresie Cargo Bikes i szybkich HS. Firma jest synonimem zrównoważonego stylu życia, rozwoju produktów zorientowanych na użytkownika i pionierskich technologii rowerów elektrycznych. Oprócz ciągłego rozwoju produktów, ogólna strategia firmy Riese & Müller obejmuje odpowiedzialność wobec ludzi i środowiska. W swoich działaniach firma kieruje się czterema filarami odpowiedzialności: kulturą, ekologią, odpowiedzialnością społeczną i ekonomią.
Materiał przygotowany na podstawie raportu Riese & Müller.
Pełen raport (90 stron) można przeczytać bezpośrednio pod tym linkiem.
Zdjęcie pochodzi ze strony Newatlas.com