Fulpra otwiera w Nieuwegein w Holandii zakład montażowy do seryjnej produkcji rowerów towarowych i rozszerza swoją działalność rynkową na kilka krajów europejskich.

Fulpra, deweloper i producent elektrycznych rowerów towarowych, przyciągnął czterech nowych finansistów, którzy umożliwią dalszą ekspansję działalności. Inwestorzy pochodzą z Sieci Aniołów Biznesu regionalnego funduszu partycypacyjnego OostNL. Ponadto Triodos Bank udostępnił linię kredytową. Co więcej Fulpra współpracuje obecnie z największym operatorem pocztowym PostNL.

Rower cargo Fulpra

Producent opracował koncepcję bezemisyjnego elektrycznego roweru transportowego. Ze względu na wymiary roweru (3,1 x 2,1 x 1 metr), dużą przestrzeń ładunkową 3000 litrów i moc elektryczną 1000 watów, rower nadaje się do dostarczania towarów i artykułów spożywczych w (wewnętrznych) miastach. Ponieważ rower ma tylko 1 metr szerokości, oprócz ścieżek rowerowych może wjeżdżać na drogi jednokierunkowe z obu stron, a także można go zaparkować na chodniku.

Dzięki ładowności 700 kg i dużej przestrzeni ładunkowej można zabrać ze sobą dwa standardowe kontenery rolkowe. Kontenery można wsuwać i wysuwać z pojazdu za pomocą wysuwanych ramp. Przestrzeń ładunkowa jest łatwo dostępna ze wszystkich stron dzięki przesuwnym drzwiom.

Program pilotażowy

Pod koniec ubiegłego roku przeprowadzono pilotaż bezemisyjnej dostawy przesyłek w centrum Nijmegen z pierwszym prototypem Fulpry. Podczas pilotażu okazało się, że koncepcja logistyczna dostarczania paczek rowerem transportowym sprawdza się. Mieszkańcy byli również bardzo zadowoleni z roweru elektrycznego jako zamiennika zanieczyszczających, hałaśliwych i często pędzących autobusów z silnikiem Diesla. Techniczne i funkcjonalne dostosowania, które okazały się niezbędne podczas pilotażu, zostały teraz wdrożone jako ostatni krok w rozwoju produktu.

Rowery towarowe z serii Fulpra

Rower towarowy może przewozić dwa standardowe kontenery na kółkach, które można wsuwać i wysuwać z pojazdu za pomocą wysuwanych ramp.
Rozgłos i doświadczenia w Nijmegen wzbudziły duże zainteresowanie rynku usług dostawczych, gastronomicznych i detalicznych, które postrzegają Fulprę jako odpowiedni środek transportu do szybkiego i bezemisyjnego dostarczania swoich produktów konsumentom i klientom biznesowym. Jeden z największych dostawców paczek złożył już pierwsze zamówienie, a Fulpra spodziewa się większej liczby zamówień w najbliższym czasie. Dlatego właśnie przygotowywana jest do produkcji seryjnej nowa hala montażowa o powierzchni 1000 m2 w Nieuwegein.

Logistyka miejska

Dodatkowo dzięki europejskiej homologacji Fulpra chce rozpocząć sprzedaż za granicą. Podobnie jak Holandia, wiele innych krajów europejskich zaostrza przepisy dotyczące logistyki miejskiej, jeśli chodzi o środowisko i płynność ruchu. W najbliższej przyszłości wzrośnie liczba stref o małym natężeniu ruchu i wolnych od samochodów. Z kolei w centrach miast będą mile widziane tylko pojazdy bezemisyjne. To znacznie zwiększa możliwości rynkowe zarówno dla Fulpra, jak i dla pozostałych firm oferujących rozwiązania cargo.

Materiał na podstawie – transportlogistiek.nl

Profil Linkedin

Zdjęcie – Dutch Cycling Embassy – Twitter oraz profil Linkedin