W 2012 r. Joe Sluijsman zainicjował Międzynarodowy Cargo Bike Festival. Nabierze on stałego charakteru wraz z utworzeniem centrum wiedzy i innowacji w zakresie rowerów towarowych. „To centrum innowacji zaspokoi zapotrzebowanie na więcej badań i know-how w zakresie logistyki miejskiej za pomocą rowerów towarowych” – powiedział inicjator Joe Sluijsman podczas niedawnego seminarium internetowego.

Rowery typu cargo przyczyniają się do lepszej jakości życia w środowisku miejskim. Ale jak?

  1. nie ma emisji CO2,
  2. miasta są ciche i czyste
  3. wykorzystanie przestrzeni jest znacznie mniejsze w porównaniu z samochodem osobowym czy vanem.

Równocześnie rowery przyczyniają się do różnorodnych wyzwań, przed którymi stoi obecnie społeczeństwo:

  1. zmiany klimatyczne
  2. jakość powietrza
  3. dostęp do centrów miast
  4. bezemisyjna logistyka miejska

Mens sana in corporare sano to jedno, ale jakie zadania stawiamy przed nowym podmiotem?

Centrum wiedzy i innowacji w zakresie rowerów towarowych obejmie strefę wystawienniczą dla producentów i placówki testowe. Zaoferuje również firmom i rządom więcej informacji na temat możliwości, jakie dają rowery towarowe. Będzie również okazją do spotkania się i podzielenia się wiedzą, ale także doświadczeniem w kwestiach technicznych dotyczących:

  1. samochodów osobowych
  2. układów napędowych
  3. przepisów
  4. dystrybucji miejskiej
  5. logistyki

Twórcy centrum będą udostępniać wiedzę podczas wydarzeń online i offline

Pomysłodawcą tego centrum jest Jos Sluijsmans, dyrektor generalny firmy doradczej i promocji rowerów Fietsdiensten.nl oraz założyciel International Cargo Bike Festival. Wydarzenie rozpoczęło się w 2012 roku, aw 2014 roku zostało przemianowane na International Cargo Bike Festival wraz z nawiązaniem współpracy z European Cycle Logistics Federation (ECLF).

Kampania finansowa

Dziś Międzynarodowy Festiwal Cargo Bike jest wiodącym wydarzeniem odwiedzanym przez wielu międzynarodowych producentów, projektantów i ekspertów. Początek funkcjonowania centrum innowacji oparty jest współpracy Jos Sluijsmans ze specjalistą od rozwoju biznesu Koenem Vrielinkiem i urbanistą Bramem Lambertem z firmy konsultingowej Lentekracht.

Aby zebrać 100 000 euro na otwarcie centrum cargobike, inicjatorzy rozpoczęli akcję finansowania. Centrum wiedzy i innowacji w zakresie rowerów towarowych będzie zlokalizowane w parku przemysłowym „Kleefse Waard” w Arnhem w Holandii.

Materiał przygotowany na podstawie Market-eu.com.

Zdjęcie pochodzi ze strony International Cargo Bike Festival.