W zeszłym tygodniu Rad Power Bike ogłosił historyczną zbiórkę funduszy w wysokości 150 milionów dolarów. Jest to największa inwestycja w historii firmy zajmującej się rowerami elektrycznymi. Runda, prowadzona przez Counterpoint Global Fund Morgan Stanley, pomoże firmie w skalowaniu i zaspokajaniu gwałtownie rosnącego popytu na dwukołowy transport pobudzany przez pandemię.

Ale czym tak naprawdę są Rad Power Bike?

Pod względem liczby wyprodukowanych rowerów, Rad jest liderem w dziedzinie e-bike’ów w USA.

Rad Power Bike to konkurencyjne cenowo, niezawodne rowery elektryczne. Firma z Seattle wygenerowała 100 milionów dolarów przychodu w 2019 roku i osiągnęła niesamowity 297% roczny wzrost w kwietniu ubiegłego roku. To przede wszystkim obawy związane z koronawirusem otworzyły ogromny rynek alternatywnych form transportu. Co więcej, przedstawiciele firmy twierdzą, że w ciągu 14 lat istnienia Rad zawsze działał z zyskiem.

Nowe fundusze zostaną wykorzystane do podwojenia obecnej 325 osobowej załogi, rozbudowy salonów detalicznych i punktów usługowych a także dywersyfikacji łańcucha dostaw.

Dlaczego to ma znaczenie?

Rowery elektryczne (zarówno dwu- i trójkołowe) przewyższają sprzedaż samochodów elektrycznych w stosunku 10 do 1, a ich popularność wzrosła tylko w okresie pandemii. Imponująca podwyżka Rad jest znakiem, że inwestorzy instytucjonalni, którzy obsypali długofalowe przedsiębiorstwa EV i AV miliardami dolarów, ignorując w większości solidne firmy zajmujące się e-rowerami, zaczęli na poważnie podchodzić do rynku rowerowego.

Rzeczywiście, startupy związane z rowerami elektrycznymi były w przeciągu ostatnich 12 miesięcy zasypywane ofertami współpracy oraz niesłabnącym możliwościami finansowania. Berlińska usługa abonamentowa Dance zarobiła w październiku 17,7 miliona dolarów, holenderski gracz Vanmoof we wrześniu zarobił 40 milionów dolarów, belgijski Cowboy w lipcu zarobił 26 milionów dolarów, a Rad zamknął kolejną umowę na 25 milionów dolarów w lutym, by wymienić tylko kilka.

Zupełnie subiektywnie zwracamy przy okazji uwagę na polskie projekty rowerowe. Zarówno w zakresie rowerów elektrycznych, jak i rowerów cargo. Chcesz wiedzieć, jakie to startupy? Napisz do nas na cargorower@gmail.com!

Materiał przygotowany na podstawie Microbility Newsletter.